lagu dan juaranya

baru semalam menang, hari ni dah ader yg x puas hati...hishh.. apa laa nak jadi org kita ni...


facebook page menentang kemenangan Ana Raffali

tahun lepas saya balik, nama Ana Raffali ni, langsung x pernah dengar... sepanjang ader kat Melbourne, saya memang tak pernah ambil pusing pasal perkembangan industri Malaysia.. balik2 pon, satu2nya radio yang saya dengar Sina FM je - retro ok!

first time saya dengar lagu cik Ana ni adalah lagu Jangan Pandang-pandang yang dengan Suhaimi Mior Hassan tuu... tersengih-sengih dengar... saya rasa sweet sangat lagu ni... then adik2 barulah tunjuk gambar Ana ni... dia pegang guitar sambil pakai baju kurung... from there i could see this imej 'suci' yang saya rasa x ramai artis kita cuba tonjolkan... selalunya, artis kita ni, selagi mana boleh dedah tanpa dipanggil bogel, selagi tu nak didedahnya.. tapi Ana ni boleh buktikan that the amount of skin u show won't determine the amount of fans you've got...


sejujurnya, saya xdelah teruja sangat nak tengok AJL 25... mungkin sebab, most of the songs yang diorg nyanyi tu pon saya x tahu... lagi satu mungkin saya dah tua kot (bukan mungkin lagi, memang pon)... yelah, sebabnya kat umah kitorg pon yang beria sanagt nak tengok, adik, sampai buat homework pon depan TV... sedangkan saya ingat lagi, masa kitorg (me n along) zaman sekolah2 dulu... punyalah semanagt nak tengok.. one time tu AJL masa kitorg on the way balik dari somewhere so terperangkap dalam kete... punyala merayu-rayu kat abah suruh bukak era kot (kalau x silap) yang ader live AJL... bile abah taknak, kitorg punyela merungut... sampai skang, abah pon ingat, siap perli lagi...

jadinya malam tadi, saya xdelah tengok all the persembahan... kalau org dah biasa tgk TV ngn saya, mesti dah biasa ngan satu perangai saya yg cukup annoying iaitu suka galih2 channel... malam tadi pulak kat TV1 ader drama Rosyam Nor yang memang i follow pastu kat NTV7 ader CSI.. apatah lagi bile ade persembahan yang x berapa kena kat mata saya...apa yg x kena tu, x yahlaa citer.. everyone is entitled to their own pandangan... apa yang cantik di mata saya, mungkin buruk di mata awak n sebaliknya...

tapi yang paling saya suka is closing by Siti Nurhaliza... lama sangat rasanya x dengar lagu2 rentak etnik kreatif@irama Malaysia... skang AJL pon dah xde kategori ni sebab org dah x nak nyanyi.. lagu2 skang semuanya bagi saya 'keras2'... bingit rasa nak dengar... so bila CT nyanyi lagu2 macam ni, rasa macam bernostalgia zaman2 sekolah plak...

patut ke x Ana menang? saya pon x tahu.. apa kriteria for a song to be a juara ye? kalau saya personally, untuk satu lagu tu saya suka dengar, kena ader at least 2 syarat... first, rentak dia best, sesuai dengan mood saya and secondly lyrics dia mestilah meaningful enough untuk saya... to me, 'Tolong Ingatkan Aku', ader both ciri tu utk saya... so i'm ok with her win... but then again, dia menang ke x (macam kata abah) xdelah bagi kesan signifikan pon pada saya...

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu
Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

p/s tolong ingatkan aku untuk buat kerja berfaedah sikit ye cuti2 ni....

0 comments: