2+1=21?

Salam Awak...

welcome to club 21
tak nak n tak nak n tak nak! nak sign out jugak....tak aci...

hmmm, finally dah 21! one of my friends asked me how it felt being 21. WEIRD! that's what it feels like. here i am still young, fresh n cute -ni bukan perasan ok,realiti- but my age has a big 2 plus 1. sebelum ni masa masuk 20 dah terkejut dah sebab seuddenly my age bukan lagi belas2 but puluh2. now dah 21 lagi weird sebab the numbers keep going up. and the weird part is that i'm not scared about the number. no. its about the things that comes along with being 21.

1. i am now eligible to vote for my country. it will be my decision that shapes the future of my nation. it will be my vote that determine wether i put a true leader in his seat or a total scumbag for all i care.

2. i am now accountable for all my actions. not that before i wasn't a responsible person but now it seems stupid if i still go running back to mama n abah for anything

3. i dah boleh kahwin. ok, ni yang paling penting. mama kahwin masa 22, now that i'm 21, i only have a year to go. mak! calon pun xde ok. camne nak kahwin?

so all in all, you gotta understand how freaked out i am before turning 21. but thankfully everyone i loved was there 'celebrating' my coming of age. the first message i got was from my roommate yang masa tu tah macam mana boleh tidur lagi lambat from me. then, ni yang paling sweet. ABAH kesayanganku pun message gak with a very sweet sms on behalf of him n mama. terharu anakmu ini. then all my sisters. and a few other friends. my facebook message was loaded too.pegi klas plak all my friends gave me heart warming wishes. my BFF iz orang pertama yang tulis kat fb. then all my other friends. thanks to the technology of fb boleh tolong ingatkan orang lain pasal our birthdays. banyak gak lah wish yang buat diriku ini sangat terharu. oh, i also got a phone call from my other BFF zahra yang cakap nak datang melben. yeay!

the other sweetest suprise was from all my housemates. diorang buatkan kek -walaupun secretly i already know, yelah bunyi mixer tu kuat gile apa- n held a celebration for me. terharu sangat. lovee you guys! ni ader gambar sket.




presents diorg also buat saya terharu... a pair of cute peejays and slippers. cute kan...kan dah kata cute....



huhu.. makanye pada hari saya bertukar 21, perasaan saya ibarat ABC yang ditambah kacang, jagung n ice cream minus cincau. bercampur tapi sedap. sebab walaupun saya dah tua -ok, xlah tua, matang- tapi masih ader ramai lagi yang sayang kat saya ni.... saya pun sayang diorg.... terima kasih semua :)

p/s nasib baik xde sape2 buat april fool prank kali ni!

1 comments:



amirulhazwan said...

tua..

p/s: dah boley komen.bagus2